Gezonde Voeding

Gezonde voeding

“Laat uw voeding uw medicijn zijn en uw medicijn uw voeding”

Deze stelling werd ruim 2300 jaar geleden door Hippocrates bedacht en is tegenwoordig nog steeds actueel. Hippocrates was een Griekse arts. Hij werd beschouwd als de grondlegger, de ‘vader’ van de westerse geneeskunde omdat hij als eerste natuurlijke in plaats van bovennatuurlijke oorzaken voor ziekten zag. Hij was een van de eersten in de westerse wereld die op basis van lichamelijke symptomen een diagnose kon stellen en daarbij een bepaalde therapie voorschreef. Hij legde sterke nadruk op gezonde eet- en drinkgewoonten, het belang van frisse lucht en een natuurlijk het verloop van processen in het lichaam.

Wij van Fysio-Actief delen de mening van Hippocrates en hebben ons verdiept in voeding als medicijn, door diverse cursussen te volgen binnen de orthomoleculaire geneeskunde. Orthomoleculaire geneeskunde betekent het voorkomen en behandelen van ziekten door het lichaam te voorzien van optimale hoeveelheden stoffen die natuurlijk zijn voor het lichaam. Dit kan zijn voeding of natuurlijke supplementen. Er zijn heel veel aandoeningen die voorkomen of verholpen kunnen worden door het eten van de juiste voedingsmiddelen, net zo goed als je ziek kunt worden door ongezond te eten.

Klachten die wij u bij kunnen helpen door voeding of supplementen adviezen zijn:

1. Diabetes type 2
  2. hoofdpijn en migraine