Kaakklachten

Kaakklachten zijn het gevolg zijn van een disfunctie van het kauwstelsel. Deze disfunctie ontstaat vaak als gevolg van bruxisme, zoals tandenknarsen en tandenklemmen. Veel mensen zijn niet bewust van hun bruxisme, aangezien het vaak tijdens het slapen gebeurd en overdag bij geestelijke of lichamelijke inspanning of door een aangeleerde mondgewoonte. Stress en drukte hebben een grote invloed op het ontstaan en in stand houden van bruxisme, evenals een slechte houding. Tegenwoordig wordt dit orofaciale klachten genoemd, aangezien er meer structuren bij deze klachten betrokken zijn en niet alleen die van het kauwstelsel. Het kauwstelsel bestaat uit de onder- en bovenkaak, de kaakgewrichten, tanden en kiezen en kaakspieren, zowel de mondopeners als sluiters.

Met welke klachten kun je bij ons terecht?

• Pijnlijke of knappende kaken
  • Pijn tijdens het kauwen
  • Pijn bij mond openen
  • Oorpijn of oorsuizing
  • Kiespijn
  • Hoofdpijnklacht
  • Nekklachten

Wat kunt u van ons verwachten?

Een uitgebreide inventarisatie van uw klachten Het achterhalen van de triggers van uw klachten. Behandeling gericht op zowel hands on als hands off. U krijgt specifieke huiswerk oefeningen op papier of digitaal mee.

Hoe ziet een behandeltraject eruit?

Wij helpen u tijdens een intakegesprek van 1 uur om erachter te komen wat de oorzaken zijn van uw klachten door een verhelderend gesprek. U krijgt na het intakegesprek een onderzoek, hierna wordt het behandelplan met u besproken en krijgt u direct een behandeling om uw klacht te verhelpen. Onze doel is dat u al verlichting van uw klachten krijgt aan het einde van het intakegesprek. Ons doel is dat u al verlichting van uw klachten krijgt aan het einde van het intakegesprek.

Hieronder een filmpje van Shalini Jonis bij het programma Mijn leven mijn gezondheid van RTL 4.